Известие

Collapse
No announcement yet.

Питане за климатроник

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Питане за климатроник

    Здравейте, от 1 ден съм собственик на Алфа 166 - Бившата на Жоро. Уникален автомобил. Тази вечер излязх да покарам, понеже не ми се слиза от този автомобил, запотиха ми се стъклата и аз помъчих да пусна климатик или парно и аз незнам, още не го разбирам за да ги издуха. Явно съм пуснал климатика, обаче нищо не се случи, и след няколк осекунди на екрана изписа "Aircondition Fault - Go to Workshop" Я дайте идеи какво може да, понеже когато докарвах автомобила от София си бачкаше климатика, пробвах го. Да не би да иска фреон. Всъщност някой може ли да ми помогне като ми каже как се пуска парното на тази кола, и как климатика, понеже аз съм тотално объркан.

    Поздрави
    Under 400bhp makes baby jesus cry.
    (so my boost leak at the jamsport day must have had him sobbing like rich j williams watching a chick flick)

  • #2
    Първоначално публикувано от Hassel Покажи съобщение
    Здравейте, от 1 ден съм собственик на Алфа 166 - Бившата на Жоро. Уникален автомобил. Тази вечер излязх да покарам, понеже не ми се слиза от този автомобил, запотиха ми се стъклата и аз помъчих да пусна климатик или парно и аз незнам, още не го разбирам за да ги издуха. Явно съм пуснал климатика, обаче нищо не се случи, и след няколк осекунди на екрана изписа "Aircondition Fault - Go to Workshop" Я дайте идеи какво може да, понеже когато докарвах автомобила от София си бачкаше климатика, пробвах го. Да не би да иска фреон. Всъщност някой може ли да ми помогне като ми каже как се пуска парното на тази кола, и как климатика, понеже аз съм тотално объркан.

    Поздрави
    Възможностите са ти доста.. но след като ти го изписва това отиди някъде на диагностика , може и някой датчик да е На мен от датчик не ми духаше топло в колата.. но само с диагностика се открива 100%
    Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm '05

    Comment


    • #3
      Аз до колкото съм чел е от някаква клапа за цирулацията на въздуха. Често се среща. При мен също го има, но не ми се занимава да го оправям. За момента съм му хванал цаката. Ако е пуснато да духа на прозорците и/или в краката не прави проблеми. Ако се пусне в друг режим обаче прави. Но дори да ти направи, натисни OK и си продължавай без да те притеснява.
      Колкото до парното, аз също не мога да разбера как се пуска само парно или само клима.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Value Покажи съобщение
        Колкото до парното, аз също не мога да разбера как се пуска само парно или само клима.
        Климатика (т.е. компресор) се пуска като си на FULL режим. Като се пуска няма как да не го усетиш по оборотите...
        Компресор се изключва като си на ECON региж (= ЕКОНОМИЯ )


        При мен ми даде грешка през зимата. Според мен някакъв клапан се замрази и не се движи достатъчно който се очита най вероятно от един дачик. Ресултат нищо не духа.
        Най лесня начин за оправене (поне при мен), гася и пак паля и тогава тръгва. Тогава сигурно е по топла и тогава се оправи (така мисля де и така изглежда след като почва веднага да духа тогава...)
        Last edited by Christweil; d.m.y г., 12:24.
        Alfa 166 2.4JTD 136hp + ксенон 4300к + добавен Cruise Control + нов държач за дясно задно стъкло + ново Турбо (оригиналното така че никъв ремап мимап) + интеркулер "тунинг" от Румен + ремонтирана ГНП + още много идей за подобрение

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Christweil Покажи съобщение
          Компресор не изключва като си на ECON региж (= ЕКОНОМИЯ ;........
          Пробвай пак!
          Alfa 155 1.8 92g. - Винаги в сърцето ми.
          Alfa 166 2.0 T.S. 2000g. - Перфектната кола!
          "If the sun refused to shine, I would still be loving you.
          When mountains crumble to the sea, there will still be you and me."

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Ass Покажи съобщение
            Пробвай пак!
            Добре че някой чете ... естествено исках да пиша "Компресор се изключва" а не "Компресор не изключва"
            ... никога да не пиша сутринта рано след като се събуждам

            Коригиах си поста, благодаря колега.
            Alfa 166 2.4JTD 136hp + ксенон 4300к + добавен Cruise Control + нов държач за дясно задно стъкло + ново Турбо (оригиналното така че никъв ремап мимап) + интеркулер "тунинг" от Румен + ремонтирана ГНП + още много идей за подобрение

            Comment


            • #7
              Проблем климатроник - РЕШЕН!

              Здравейте момчета. Проблема ми се реши по-много прост начин. Значи, за всички които имат този проблем обяснявам. Има един бушон който се намира под кората под чистачките (там по принцип има доста бушони, незнам дали само там са разположени бушоните на тази кола), та същият този бушон е конструктивно недомислен порадфи това, че когато климата и вентилатора се пуснат да духат на по-силен режим, кабелчетата към този бушон почват да греят и бушона изгаря. Конструктивно италианците са сложили 20 амперов бушон, което е твърде малк оза цялото това натоварване. Проблема ми се реши като свалих старото гнездо с бушона, изчистих го, но беше доста спекло, и оттам един 30 амперов бушон вместо старият 20 амперов! Влизам в колата да тествам, давам контакт, пускам климата и воала, всичко си духа както трябва, и на последна степен направо в тази кола не се издържа, мноого силна струя, много. Ако пък искате всичко да е перфектно, взимате и едно ново, по-широко гнездо, понеже старото е малко тясно, и пак 30 ампера бушон и сте вие. Надявам се да държи, ще покарам и ще следя и ще пиша дали е наред всичко. Бушона струва не повече от 20-30ст.!!!! Аз не съм давал пари понеже в сервиза майстора ми е приятел и не ми взе. Иначе незнам колко би струвала цялата процедура, но не повече от 10лв!!!! Та, преди да хвърляте някакви луди пари за диагностики и нови вентилатори, пробвайте първо това решение, би ви спестило доста пари и нерви. Всъщност тази кола, колкото и да е хубава и колкото и да не м исе слиза от нея, има някои доста недообмислени от гледна точка на натоварване неща, които искат да се намери решение като се направят по-издръжливи.


              Само не разбрах това за FULL - ECON режимите. Тоест, ако искам да си пусна КЛИМАТИКА пускам на AUTO режим така ли? А когато иска мсамо парно, натискам ECON бутнона? Я пояснете, че въпреки че се занимкавам с ИТ и ми е леко неясно. Аз обаче мисля да хвана и да прочета User Manual-a за тази кола. Дейба как ме кефи само автомобила не е истина. Преди съм карал основно ОПЕЛ-и и нови и стари, ама такова чудо нема у Германия в средния клас. Този италиански автомобил е уникален. А тези хора правят основно дънки по дяволите. Още съм в недоумение. Има една приказка, който не е пробвал, той не знае.

              Поздрави.
              Last edited by Hassel; d.m.y г., 20:28.
              Under 400bhp makes baby jesus cry.
              (so my boost leak at the jamsport day must have had him sobbing like rich j williams watching a chick flick)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Hassel Покажи съобщение
                Само не разбрах това за FULL - ECON режимите. Тоест, ако искам да си пусна КЛИМАТИКА пускам на AUTO режим така ли? А когато иска мсамо парно, натискам ECON бутнона? Я пояснете, че въпреки че се занимкавам с ИТ и ми е леко неясно. Аз обаче мисля да хвана и да прочета User Manual-a за тази кола. Дейба как ме кефи само автомобила не е истина. Преди съм карал основно ОПЕЛ-и и нови и стари, ама такова чудо нема у Германия в средния клас. Този италиански автомобил е уникален. А тези хора правят основно дънки по дяволите. Още съм в недоумение. Има една приказка, който не е пробвал, той не знае.

                Поздрави.
                Колега, ако знаеш английски най-добре е наистина да прегледаш направо двата User Manuals - единия е за автомобила като цяло и другия е специално за ICS-a. Там има обяснено с подробности всеки режим на климатроника какво точно прави и кога компресора е включен и кога не.

                В най-общи линии ако зададеш температура много по-висока от външната дори в режим AUTO не би трябвало да пуска компресор, тъй като той не играе особена роля в режим отопление. Най-сигурния вариант е да натиснеш ECON (което си е буквално ON/OFF копче за компресора като тия, които ги има на колите с обикновен климатик), и да зададеш по висока температура. В режим отопление няма откъде другаде да дойде топлината освен от двигателя, т.е. ако не е загрял няма как да започне да ти духа топло.

                Надявам се тази информация да ти е от полза.

                П.П. И аз карам 166 от 1-2 седмици и нямам още реални наблюдения дали работи компресора при задаване на по-висока температура. Опита ми е базиран по-скоро на други коли, които съм имал.
                Alfa 166 2.0 TS 1999

                Comment


                • #9
                  В режим на отопление компресора се включва за да изсушава въздуха и да не се потят стъклата! Дали ще работи като охлаждане или затопляне климатика зависи само от избраната температура и тази извън купето.
                  Пример при избрана температура 22 гр. и външна 10гр. климатроника ще топли независимо от режима. При 30гр. външна обаче - той ще охлажда. При изключен компресор ЕКОН охлаждане няма как да стане освен за сметка на голям поток от външен въздух, но се сещате, че охлаждането ще е минимално.
                  Alfa 155 1.8 92g. - Винаги в сърцето ми.
                  Alfa 166 2.0 T.S. 2000g. - Перфектната кола!
                  "If the sun refused to shine, I would still be loving you.
                  When mountains crumble to the sea, there will still be you and me."

                  Comment


                  • #10
                    Аз го имах същия проблем в началото като взех колата.И го оправих много лесно - просто разкачих маската и някоя друга пластмаса,след това с въздух издухах радиаторите и накрая с маркуча от чешмата ги измих и...климатроника полудя.Просто преди на охлаждане на 22 го давах,след интервенцията на 25 ми беше студено вътре при летните жеги вън!И надписа вече го няма!

                    А колкото до ECON и OFF ,при натискане на първия бутон компресора изключва и перката спира.Това съм забелязал аз.
                    Алфа...всичко друго е компромис!
                    http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                    Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                    Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Hassel Покажи съобщение
                      Здравейте момчета. Проблема ми се реши по-много прост начин. Значи, за всички които имат този проблем обяснявам. Има един бушон който се намира под кората под чистачките (там по принцип има доста бушони, незнам дали само там са разположени бушоните на тази кола), та същият този бушон е конструктивно недомислен порадфи това, че когато климата и вентилатора се пуснат да духат на по-силен режим, кабелчетата към този бушон почват да греят и бушона изгаря. Конструктивно италианците са сложили 20 амперов бушон, което е твърде малк оза цялото това натоварване. Проблема ми се реши като свалих старото гнездо с бушона, изчистих го, но беше доста спекло, и оттам един 30 амперов бушон вместо старият 20 амперов! Влизам в колата да тествам, давам контакт, пускам климата и воала, всичко си духа както трябва, и на последна степен направо в тази кола не се издържа, мноого силна струя, много. Ако пък искате всичко да е перфектно, взимате и едно ново, по-широко гнездо, понеже старото е малко тясно, и пак 30 ампера бушон и сте вие. Надявам се да държи, ще покарам и ще следя и ще пиша дали е наред всичко. Бушона струва не повече от 20-30ст.!!!! Аз не съм давал пари понеже в сервиза майстора ми е приятел и не ми взе. Иначе незнам колко би струвала цялата процедура, но не повече от 10лв!!!! Та, преди да хвърляте някакви луди пари за диагностики и нови вентилатори, пробвайте първо това решение, би ви спестило доста пари и нерви. Всъщност тази кола, колкото и да е хубава и колкото и да не м исе слиза от нея, има някои доста недообмислени от гледна точка на натоварване неща, които искат да се намери решение като се направят по-издръжливи.


                      Само не разбрах това за FULL - ECON режимите. Тоест, ако искам да си пусна КЛИМАТИКА пускам на AUTO режим така ли? А когато иска мсамо парно, натискам ECON бутнона? Я пояснете, че въпреки че се занимкавам с ИТ и ми е леко неясно. Аз обаче мисля да хвана и да прочета User Manual-a за тази кола. Дейба как ме кефи само автомобила не е истина. Преди съм карал основно ОПЕЛ-и и нови и стари, ама такова чудо нема у Германия в средния клас. Този италиански автомобил е уникален. А тези хора правят основно дънки по дяволите. Още съм в недоумение. Има една приказка, който не е пробвал, той не знае.

                      Поздрави.
                      Колега имам същия проблем с бушона.Самоче проблема не е в малкия бушон ами в мръсотията на намотките на вентилатора и самия той.Обясни ми мой приятел с вишообразование електротехник ниско напрежение.С този големия бушон се моли само да не се запали колата.И още нещо.Десет години е вървяла така с 20А а сега трябват 30А-Замисли се!!!
                      Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136к-с 1999г. сближена с едно дърво-разпродава се!!!
                      Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136к-с 2000г.

                      Comment


                      • #12
                        Хмм, ами по принцип колега 20А са твърде малко за това натоварване. Според мен е по вероятно да се запали с тези 20А, отколкото с 30А бушон. Аз не си го слагах сам, ходех в сервиз естествено. Друго ми направи впечатление. Гледах една Мазда 626, на капака на бушоните й видях схема, на нея бушона за климатика и т.н. е 60А, незнам защо италианците са сложили само 20А бушон за цялата система!!!! Наистина ми е странно. Иначе, дано не се пали пущината, взе да ми харесва......

                        Доколкото съм чел доста Алфи имат този проблем. Дори старият собственик (Жоро) ми каза, че му е правила този проблем и само е сменявал бушона със същият, но той ми каза, че ако искам да си го направя за по-сигурно, да сменя само леглото на бушона с по-голямо, а бушона може да си го оставя същият. Ми ще видим колега, то сега в жегите ще си покаже като работи най-натоварено климата.

                        Поздрави
                        Last edited by Hassel; d.m.y г., 20:15.
                        Under 400bhp makes baby jesus cry.
                        (so my boost leak at the jamsport day must have had him sobbing like rich j williams watching a chick flick)

                        Comment


                        • #13
                          Такаа.. днес и при мен се появи проблем, на дисплея изписа "Momentary connection whit air conditioner faulty"(или нещо подобно) и климатроника отказва изобщо да се включи. Когато натисна MAIN отдясно където пише градусите или OFF стои празно поле... някакви идеи или да я карам на доктор?
                          Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
                          Alfa Romeo 166 2.4 JTDm '05

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от EMo0o Покажи съобщение
                            Такаа.. днес и при мен се появи проблем, на дисплея изписа "Momentary connection whit air conditioner faulty"(или нещо подобно) и климатроника отказва изобщо да се включи. Когато натисна MAIN отдясно където пише градусите или OFF стои празно поле... някакви идеи или да я карам на доктор?
                            Емо не знам дали на теб ще помогне това но на мен ми се случи подобно изчезване на иконки ...и ми изписваше че нямам радио нямам ченджър,нямам касета.....А всичко останало си работеше.Проблема се оказа от предпазител.Огледаи за всеки случаи бушоните.
                            5 Ланчии зад гърба си!
                            И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

                            Comment


                            • #15
                              Ами ще прегледам утре.. дано е само това
                              Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
                              Alfa Romeo 166 2.4 JTDm '05

                              Comment

                              Working...
                              X